Det beste er når alt er under kontroll. Verden er forståelig og enkel. Pizzaen er ukomplisert, og livet likeså.
Å henge over salatdisken og bare plukke det jeg har lyst på, som smaker godt sammen, som passer på en pizzabunn, som tåler varmen i stekeovnen. Sammenliknet med andre kan sikkert livet være bedre, men det gjør i hvert fall ikke statusen verre. En tålig god og enkel pizza, en beleilig pause fra hverdagens tilstander, en nakkeutrettning før ny krumbøying neste arbeidsdag.
Vil jeg ha pesto? Ja takk, siden jeg nevner det.
Oppskrift:
Saus: Grønn pesto
Fyll: Kyllingsalat, hvitost