Florenza

Under Bondevik-regimet søkte jeg tilflukt i Sverige. Lange vandringer førte meg til Dals-Ed, der jeg ble tatt inn i den klamme varmen hos et større amerikansk callsenter. Dette var under den verste perioden med hjemme-PC-ordningen, der jeg hjalp til med å få det leverte utstyret til å fungere. Det som gjorde hverdagene lettere var de lokale pizzeriaene.

Dilan pizzeria lot meg stirre ut over Stora Le og hadde blant annet Florenza, som ble min favoritt: sparris, kyckling, kebabkött, oxfilé, bearnaisesås.

Oppskrift:
Saus: Bearnaise
Fyll: Hvitost, tørket hvit asparges, kylling, Döner kebab fra Kuraas, ytrefilet av storfe, salt, cayennepepper